У статті розглядається можливість і програмні засоби для автоматизації роздрібного магазина, (маленького магазина або великого), автомийки або аптеки на основі інформаційної системи на базі програми "МініСофт Комерція". Стаття буде цікава власникам невеликих роздрібних магазинів, а також власникам інших об'єктів, усім тим, хто цікавиться питаннями автоматизації торгівлі та інструментами, зокрема програмами, що дозволяють реалізувати автоматизацію.
Новітні інформаційні технології охоплюють практично всі сфери життєдіяльності. Причому в деяких галузях вони стали об'єктивною необхідністю на шляху підвищення ефективності діяльності. Так, одним із самих яскравих прикладів застосування інформаційних технологій, є сфера торгівлі, де автоматизація не тільки спрощує ведення бізнесу, але і збільшує прибуток.
Аналіз і облік товарів в роздрібному магазині проводився завжди. Тільки раніш для цього вводили особливу посаду - товарознавець, що вручну вів перепис товару на прилавках і полках. Однак подібна система не зовсім ефективна, оскільки людині властиво помилятися, а навіть найменша помилка в цій відповідальній справі може привести до незапланованих витрат.
Автоматизація роздрібної торгівлі дозволяє уникнути подібних витрат і веде повний і точний облік товарів і продукції. При цьому існує централізована база даних з доступом співробітників, кожний з яких є лише елементом на шляху єдиної системи автоматизації магазину.
Необхідність і ефективність автоматизації процесу торгівлі усвідомили більшість торговельних компаній великого, середнього і малого бізнесу. От тільки не усі можуть зробити правильний вибір системи, яка б оптимально пасувала розмірові і спеціалізації компанії. При виборі програмної системи для автоматизації магазина роздрібної торгівлі варто оцінити наступні фактори.
Функціональність. Програмне забезпечення повинне виконувати ряд функцій і операцій: керувати асортиментом, ціноутворенням, запасами, розрахунками з партнерами і клієнтами, вести бонусні системи заохочення, а також здійснювати загальну організацію роботи магазина.
Зручність у використанні. Програмне забезпечення повинне бути орієнтоване на зручність користувачів, причому працівники сфери торгівлі як правило не мають технічної освіти і розібратися зі складними системами для них не так просто. А доти, поки співробітники магазина не освоять роботу з автоматичною системою, ніякого позитивного результату і вигоди від впровадження прогресивних технологій не буде. Тому при виборі програмного забезпечення для автоматизації торгівлі особлива увага варто приділити простоті використання й адміністрування системи.
Підтримка можливості роботи в мережевій структурі торгівлі. Часто власники мають кілька магазинів, відділень, повний облік по яких досить складний і проблематичний. Необхідна програма, що може працювати в локальній мережі магазина або в офф-лайні обслуговувати всі об'єкти торговельної мережі магазинів.
Підтримка бухгалтерського фінансового обліку. Для ведення обліку відповідно до законів країни часто в роздрібній торгівлі використовуються великі системи (Бек-офіси), що однак не завжди можливо використовувати для створення на їх базі робочих місць продавців-касирів. Програма повинна або самостійно забезпечувати ведення обліку, або легко здійснювати завантаження-вивантаження даних.
Вартість проекту. Очевидно, що для багатьох, особливо невеликих компаній і власників малих об'єктів торгівлі даний фактор буде вирішальним. На жаль, використання не ліцензійних програмних продуктів іноді провокує власників шукати варіант, при якому можлива була би автоматизація магазину безкоштовно. Однак варто розуміти, що одержання якісного продукту безкоштовно неможливо в принципі. Тим більше якщо мова йде про складну систему, який ви довіряєте облік власних грошей. Ціна помилки набагато вище вартості програм. І при цьому варто пам'ятати, що правомірність використання програмних продуктів контролюється відповідними органами і покарання за піратство досить суворе: великі штрафи, адміністративна і кримінальна відповідальність. Тому власники повинні розуміти: тільки законно придбаний, гарний продукт захищає їх бізнес і власність.
Системи програмної автоматизації роздрібної торгівлі бувають абсолютно різними по вартості. Авторські проекти, з урахуванням індивідуальних особливостей магазина можуть коштувати десятки і сотні тисяч доларів. Однак якщо у вас невеликий магазин або локальна торговельна мережа, то вам цілком підійдуть типові програми або серійні продукти
На сьогоднішній день існує визначена кількість систем автоматизації роздрібної торгівлі. Досить часто автоматизацію магазина здійснюють на базі платформи програмного пакета 1С:Підприємство. При цьому можуть бути використані різні конфігурації - від типових (бухгалтерського й оперативного обліку) до авторських розробок. І хоча кожна з конфігурацій 1С має визначені переваги в тих або інших випадках, просто використовувати їх для автоматизації торгівлі не вийде. А спеціалізовані рішення складні у використанні і дорогі при впровадженні й обслуговуванні.
Тому часто власники не хочуть проводити автоматизацію своїх торговельних об'єктів: вони і самі не можуть ефективно освоїти велику програму, і їх персонал також має проблеми в роботі з такого роду продуктами.
Багатьох власників, особливо останнім часом, зупиняє вартість впровадження системи автоматизації: і самі програми досить дорогі, і вартість їх впровадження порівнянна з вартість продуктів (а іноді і перевищує її).
Тому зараз дуже затребуваними стають системи, що, з одного боку, по функціональності і продуктивності могли б цілком охопити всі процеси торгівлі, і в той же час, бути доступними за ціною навіть для власників невеликого магазина.
Компанія "МініСофт" пропонує рішення, що цілком підходять під такі вимоги. Функціональні можливості достатньо великі, інтерфейс програм дуже дружній і легкий у навчанні, а вартість продуктів залишається цілком доступною.
Вартість мережевої системи автоматизації магазина «МініСофт Комерція» складає 7000 грн. Можливо, Вам можуть запропонувати піратські версії за набагато меншу суму, однак не варто ризикувати, оскільки це може привести лише до зайвих витрат часу і засобів.
Клієнти, що вибрали продукти від компанії "МініСофт", одержали зручний інструмент для ведення оперативного обліку і керування магазином.
Ви можете познайомитися з продуктами компанії, прочитавши опис роботи з продуктом або подивившись презентацію компанії і її продуктів. З програмами можна познайомитися в режимі онлайн. Для одержання доступу до онлайн сеансу необхідно відправити запит через спеціальну форму, що викликається банером "Демо-версія МініСофт Комерція" або написавши на електронну пошту. Ви одержите інструкцію з файлом для підключення до сервера на електронну пошту. Ви зможете попрацювати в тестовій базі магазина, кафе або автомийки без обмежень функціоналу.
Компанія "МініСофт" дивиться в майбутнє. З огляду на глобальну інтеграцію традиційних бізнесів, зокрема - і роздрібної торгівлі, з ресурсами і службами глобальної мережі Інтернет, компанія здійснює інтеграцію та автоматизацію інтернет магазинів зі своїми програмними продуктами. Для цього виробляється автоматична синхронізація даних інтернет-магазина і настільного додатка, з яким працюють продавці і власники. Тому в наших програмах передбачене створення зображень для товарів. Подібні інструменти програми дозволять власникам продуктів легко використовувати можливості розвитку, що уже сьогодні надає мережа Інтернет
Досвід автоматизації магазинів різної спрямованості (взуття, одяг, дитячі товари, будівельні матеріали і сантехнічні вироби, косметика і побутова хімія), аптек і кафе, що мають фахівці компанії, дозволяє стверджувати: при відносно невеликих витратах на автоматизацію власники одержують повнофункціональний продукт, зручний у повсякденній експлуатації навіть для малограмотних у комп'ютерних системах користувачів і універсальний для бухгалтерів і менеджерів. Власники і дирекція, топ-менеджмент одержують спеціальні інструменти - звіти для повного контролю й аналізу ефективності діяльності магазина, окремих відділів і персоналу тощо.
Відмовлення від паперових технологій ведення обліку і керування в торгівлі вже в короткий термін дозволяє істотно перебудувати процес обслуговування покупців, збільшити ефективність процесів поповнення товарів на полках і у відділах, оптимізувати контроль грошових і матеріальних ресурсів.
Використання спеціального торговельного обладнання: сканерів штрихів-кодів, електронних ваг, зчитувачів магнітних карт, принтерів чеків і етикеток тощо дозволяє не тільки прискорити процес обробки кошика покупця, але і більш точно і якісно вести облік руху товарів і надходження коштів у касу.
У підсумку виграють усі: покупці - від поліпшення якості й інформативності обслуговування, продавці і консультанти - від полегшення роботи і зменшення обсягів рутинних записів на папері, адміністрація і власники - від збільшення керованості і контролю магазина. Усе це в сукупності сприяє росту позитивного іміджу торговельного закладу і приводить до росту виторгу і доходів магазину.